Episode 4 - Reisverslag uit Oranmore, Ierland van evamilou - WaarBenJij.nu Episode 4 - Reisverslag uit Oranmore, Ierland van evamilou - WaarBenJij.nu

Episode 4

Blijf op de hoogte en volg

15 Januari 2016 | Ierland, Oranmore

Hey hallo, gelukkig nieuwjaar ;-),

Dat ik hier alweer 4 maanden ben, betekent dat ik al over de helft van mijn avontuur ben.. bizar! Maar goed, nog even genieten dus van mijn laatste 3 maandjes. Ook afgelopen maand heb ik weer een heleboel gedaan. :) Ik eindigde mijn laatste blog met leuke dingen in het vooruitzicht o.a. Londen.

Dat is ook waar ik nu begin, want dat was het eerste wat ik gedaan heb in deze 'maand'. 18 t/m 21 december zat ik in Londen, samen met mijn lieftallige broer! Wat was het fijn om weer iemand van thuis te zien, maar het voelde al snel weer vetrouwd. We hebben lekker rondgelopen in Londen, lekker gegeten en gewoon een fijne tijd gehad. Na Londen had ik het wel even moeilijk, omdat mijn broer dus naar huis ging en ik stiekem ook wel met hem mee wilde naar huis... Gelukkig ging dat gevoel na een paar dagen weer weg en dat moest ook wel.. want het was al bijna kerst! Mijn eerste Ierse kerst. Heel veel mensen vroegen aan mij hoe mijn kerst was. Wel het was leuk, gezellig, maar ook zo anders dan we het thuis zouden vieren. Kerst vieren ze hier maar één dag en op de dag van kerstavond was mijn hostdad jarig, dus toen heb ik nog even opgepast. De kinderen, en dan voornamelijk Niall, waren wel heel erg excited en Niall vroeg de hele dag waar Santa was (als in waar op de wereld). De volgende dag waren ze dan ook extreem vroeg hun bed uit, om hun stockings te bekijken, om te zien wat santa hun gegeven had. Ik ben hier een beetje doorheen geslapen en kwam pas wat later uit bed. Later op de ochtend gingen ze de (familie)cadeautjes, die onder de kerstboom lagen, uitpakken. Ik had zelf ook wat cadeautjes voor mijn hostfamily gehaald en ze hadden ook wat voor mij gekocht, ik heb zelfs een cadeautje van oma gekregen! Verder bestond de dag uit.. veel eten en 's middags al het diner traditioneel bestaande uit turkey, ham,mashed potatoes, red cabbage (die ik gemaakt had en christmas crackers, waaruit mooie kroontjes kwamen die we tijdens het diner droegen. Later in de middag heb ik nog even met familie geskyped en 's avonds hebben we een kerstfilm gekeken. Leuk, om zo'n feestdag eens een andere cultuur mee te maken!

Vlak na kerst was het alweer bijna oud en nieuw, dus je kunt je wel voorstellen dat deze weken allemaal voorbij vlogen! Op oudjaarsdag heb ik 's ochtends nog even opgepast en 's avonds ging ik naar Galway, daar had ik afgesproken met 2 andere au pairs, en een vriendin van een au pair van thuis. Samen hebben we luxe gegeten in een restaurant, daarna zijn we nog wat drankjes gaan doen en uiteindelijk zijn we in een overvolle pub beland. Eigenlijk waren alle pubs overvol, gezellig, maar toch ook niet zo handig als je je nauwlijks kan bewegen. Desondanks dat hebben we een zeer gezellige avond gehad en ik sliep samen met een andere au pair in een hostel midden in de stad, dus dat was heel handig.
De zaterdag na oud en nieuw heb ik nog opgepast bij de zus van mijn hostdad, de kinderen waren heel makkelijk en lief, dus dat ga ik waarschijnlijk nog wel een paar keer vaker doen.
Die week daarna had Niall nog vrij t/m dinsdag, dus het was nog een beetje een gekke week qua werktijden. Verder ben ik nog met de Nederlandse au pair wezen lunchen en die dag daarna heb ik wederom weer met de Nederlandse én de Oostenrijkse au pair geluncht, waarna ik met de Oostenrijkse au pair Galway ben ingegaan. Daar hebben we weer afgesproken met een Spaanse au pair en hebben we lekker bijgekletst.

Die zaterdag heb ik iets gedaan wat ik al héél lang wilde uitproberen: ik ben namelijk naar Galway gefietst! Toen ik hier de eerste maanden zat, dacht ik dat dat veel te gevaarlijk zou zijn, maar naarmate je ergens went, leer je ook de weg etc. kennen. Toegegeven: het was zwaarder dan ik dacht, maar dit komt omdat je constant omhoog en dan weer omlaag fietst, de ene keer is het dus heel zwaar en daarna hoef je opeens een stuk bijna niet te trappen. Maar goed, desondanks dat het zwaar was, was het ook fijn! Ik heb er ongeveer 30 minuten over gedaan wat dikke prima is, en het scheelt me weer (redelijk veel) geld voor de bus, dus het is zeker voor herhaling vatbaar. Als het weer meezit dan. ;-)

Die week daarna (deze week) heb ik ook al wat leuke dingen gedaan/op de planning staan. Afgelopen maandag heb ik met een Spaanse au pair gedinert bij een hele leuke crêperie in Galway (die mijn ouders ontdekt hadden toen ze hier waren). Dat was heel gezellig :) Verder had ik dinsdag camogie training, wat heel goed ging, dus dat is ook fijn. Mijn plannen voor dit weekend bestaan uit vrijdagavond gewoon in Oranmore een biertje/wijntje doen met de Nederlandse au pair. zaterdag gaan we naar Kinvara met de auto, om daar te lunchen met 3 andere au pairs en zondag heb ik wellicht mijn eerste camogie wedstrijd.. spannend!
Daarnaast ga ik over 2 weken samen met de Nederlandse au pair meedoen aan een hardloop wedstrijd in Carlow, waarbij we ook in een hostel gaan overnachten om Kilkenny te ontdekken, dus dat is ook een leuk vooruitzicht! Een ander leuk vooruitzicht: in februari kom ik tóch eventjes een paar daagjes naar huis, gewooon omdat het kan en omdat ik daar zin in heb. :)

Daarna heb ik nog slechts 2 maanden over hier, dus zo moeilijk zal de terugtocht (hopelijk) niet worden. Wel een dubbel gevoel trouwens, dat de tijd hier zo snel gaat, omdat ik het erg naar mijn zin heb... Maar dat is natuurlijk wel een goed teken!

Anyways, misschien wel tot snel!
Liefs,

Eva Milou
P.s. Ik ben heel erg trots. Na 4 maanden kan Sophie eindelijk Eva zeggen ipv Edie. Zo schattig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Oranmore

Mijn Au Pair avontur in Ierland

Op deze website zal ik zo nu en dan een update plaatsen over mijn Ierse leven. :)

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2016

Episode 6

20 Februari 2016

Episode 5

15 Januari 2016

Episode 4

15 November 2015

Episode 2

02 November 2015

Episode 1

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 2625

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 14 April 2016

Mijn Au Pair avontur in Ierland

Landen bezocht: