Episode 1 - Reisverslag uit Oranmore, Ierland van evamilou - WaarBenJij.nu Episode 1 - Reisverslag uit Oranmore, Ierland van evamilou - WaarBenJij.nu

Episode 1

Blijf op de hoogte en volg

02 November 2015 | Ierland, Oranmore

Hello there,

Inmiddels is er alweer +- een maand voorbij in het mooie, (tot nu toe nog) zonnige Ierland en ik vermaak me hier prima. Ik besloot dat het misschien leuk was, om een keer in de maand of gewoon wanneer het mij uitkomt de buitenwereld te vertellen wat ik hier allemaal doe en hoe ik me vermaak. Ik heb thuis eigenlijk totaal nog niet gemist (sorry pap, mam en Jeff) en Nederland zeker niet. Ik heb me hier vanaf dag één al thuisgevoeld in huize de Paor, wat heel fijn is. De ouders zijn heel aardig en behulpzaam en ze zijn altijd in voor een grapje. Ik moest wel wennen aan de plotselinge drukte in huis, want verhuizen van een huis met rust naar huis met 3 enthousiaste en aanwezige koters is nogal een verandering. Gelukkig ben ik nu aan de kids gewend en zij aan mij. :-)
Doordeweeks ben ik voornamelijk bezig met oppassen op de 2 kleinste, Katelyn van 2 (deze maand 3) en Sophie van 1,5. Deze 2 lieve, uitdagende meisjes kunnen binnen 1 seconde van best friends naar aartsvijanden gaan. Niall van 7 (deze maand 8) gaat overdag naar school en buiten school is hij vaak buiten te vinden, of bij zijn 2e huis (the next doors).

Doordeweeks pas ik zo'n 20 uur per week op, wat betekent dat ik ook nog veel vrije tijd heb. In mijn vrije tijd probeer ik er zoveel mogelijk op uit te trekken. Lopend kost het me 20/25 minuten om in Oranmore te komen, fietsend slechts 5/10 minuten. Ik ben dus ook erg gelukkig dat ze hier een fiets hebben staan die ik altijd mag gebruiken. I have to keep up the Dutch pride anyways. Op dinsdag en donderdag train ik camogie; een typische, ruige Ierse sport. Ik zou camogie aka hurling (mannelijke versie) omschrijven als een combinatie van rugby, hockey, gealic football en lacrosse. De manier van sporten is voor mij heel erg wennen en bijna alle meiden spelen het al sinds ze kunnen lopen, maar ik vind het leuk. Wie weet sta ik binnenkort wel op het veld om de wedstrijden mee te spelen. ;-)

In het weekend ga ik vaak naar Galway om met andere au pairs af te spreken of gewoon voor me time. Ik heb tot nu toe al aardig wat au pairs ontmoet en dat is altijd heel gezellig. :-) Galway is een redelijk kleine stad (wel groot voor Ierse begrippen trouwens), maar op zaterdagen is de straat te vergelijken met de chaotische kalverstraat in Amsterdam. Je vindt er veel straatmuzikanten, een markt, gezellige pubs die voornamelijk tijdens belangrijke wedstrijden overbevolkt zijn en een super gezellige sfeer!

2 weken geleden zijn mijn ouders op bezoek geweest, wat ook heel gezellig was! De foto's zijn te vinden op mijn Facebook. :) Afgelopen zaterdag was het Halloween, wat in Ierland groots gevierd wordt; het hele huis was versierd en de kinderen gingen 's avonds langs de huizen om te trick or treaten. Ik was daarentegen 's avonds te vinden in Galway met een heleboel (voornamelijk Spaanse) au pairs. De Spaanse au pairs zijn werkelijkwaar overal. Ik heb me deze avond goed vermaakt, Guinnes smaakt me prima. ;-)

Verder staan er voor deze maand dus 2 verjaardagen op de planning van Katelyn en Niall, waarschijnlijk nog een dagtripje naar Dublin om Ciska te bezoeken (die naar Dublin komt met haar studentenvereniging) en verder veel andere gezelligheid. Ook zal ik waarschijnlijk in December nog 4 daagjes naar Londen city gaan samen met mijn broer , hier zie ik ook erg naar uit!

Tot de volgende keer,

Cheers!
Eva Milou de Paor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Oranmore

Mijn Au Pair avontur in Ierland

Op deze website zal ik zo nu en dan een update plaatsen over mijn Ierse leven. :)

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2016

Episode 6

20 Februari 2016

Episode 5

15 Januari 2016

Episode 4

15 November 2015

Episode 2

02 November 2015

Episode 1

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 2631

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 14 April 2016

Mijn Au Pair avontur in Ierland

Landen bezocht: