Episode 5 - Reisverslag uit Oranmore, Ierland van evamilou - WaarBenJij.nu Episode 5 - Reisverslag uit Oranmore, Ierland van evamilou - WaarBenJij.nu

Episode 5

Blijf op de hoogte en volg

20 Februari 2016 | Ierland, Oranmore

Hallo allemaal!

Er is alwéér een maand voorbij! Ik denk dat deze maand wel één van de drukste maanden tot nu toe is geweest.. deze blog zal ook wel vrij lang worden gok ik!

Het eerste weekend na mijn vorige blog zat al vol met leuke plannen.. Vrijdagavond heb ik samen met Marleen een drankje gedaan in Oranmore, zaterdagochtend werd ik alweer door haar opgehaald om naar Kinvara te gaan, waar we met 4 andere au pairs en een ander Iers meisje geluncht hebben. Uiteindelijk zijn we weer naar Oranmore gegaan en daar hebben we met z'n alle ook gegeten! Erg gezellig dus. Het enige minpuntje was dat ik me niet heel erg lekker voelde, verkouden en mijn oren waren heel gevoelig voor veel lawaai (wat natuurlijk fantastisch uitkomt in een huis met drukke kinderen :p). De volgende ochtend besloot ik desalniettemin naar mijn eerste camogie wedstrijd te gaan! Deze was in Spiddal en dat ligt direct aan zee, wat betekent dat het erg koud was! Maar goed nieuws... Ik mocht gewoon even meespelen! En we hebben ook nog eens gewonnen, wat betekent dat we in de county finale staan! Hoera! :)

Die week daarna heb ik nog afgesproken met Mari, Spaanse au pair, die ik eindelijk na ruim een maand weer gezien heb! Het was erg prettig omn weer lekker bij te kletsen. Ook heb ik nog geluncht met Marleen. Zulke afspraken doordeweeks breekt de week zo lekker en het gaat ook zeker snel omdat ik dinsdag en donderdag ook nog camogie training had. Dat weekend gingen we uit in Galway en we overnachtten in een hostel.. Dat was nog even spannend, want Tina had per ongeluk het hostel in Dublin geboekt ipv in Galway! Dat is uiteindelijk allemaal goed gekomen, we zijn zelfs nog geüpgraded naar een betere kamer en het was een erg gezellige nacht! De volgende dag hebben we nog lekker geluncht en daarna ben ik naar huis gegaan om vrijwel niks meer te doen.. Behalve in bed liggen.

Die week erop heb ik doordeweeks wat minder uitgevoerd, ik had de camogie training gemist, omdat ik het berichtje te laat kreeg en verder wilde ik een beetje geld sparen voor dat weekend.. Omdat ik dat weekend samen met Tina, Marleen en Sarah naar Kilkenny zou gaan! We zijn zaterdagochtend vroeg vertrokken, zodat we de hele zaterdag lekker in Kilkenny konden spenderen. Het was af en toe een beetje zoeken in de auto, maar het is allemaal goedgekomen! Kilkenny is echt een super leuk stadje, zeker het bezoeken waard! Op zondag moesten we ook al vroeg uit de veren, omdat Marleen en ik ons hadden ingeschreven voor een 5 km run in Carlow, waar we dus eerst nog heen moesten rijden! Het was voor ons allebei de eerste keer dat we aan een wedstrijd meegedaan hebben, ik vond het heel vreemd omdat je met zoveel mensen tegelijkertijd rent.. Het is dan ook vooral lastig om je eigen tempo te bepalen, omdat mensen je constant inhalen en vice versa. Uiteindelijk ging het allemaal prima en we zijn een nieuwe ervaring én medaille rijker. ;-) Na de run zijn we weer teruggegaan naar Kilkenny, om nog even een beetje te winkelen en aan het eind van de middag heeft Marleen het hele eind weer terug gereden (well done Marleen!). Uiteindelijk was ik rond een uur of negen weer thuis, ik heb nog even snel wat gegeten en ik ben daarna meteen mijn bed in gegaan, moe maar voldaan.

Die week daarna was wederom niet zo heel interessant doordeweeks en het ging ook niet zo heel snel.. maar dat kwam omdat ik alvast aan het aftellen was voor mijn klein tripje naar huis! Dat weekend, was overigens wél interessant én er gebeurde onverwachtse dingen! Ik had eigenlijk niet veel op de planning staan en ik moest zondag ook nog even oppassen, terwijl ik zondag eigenlijk ook mijn camogie wedstrijd had.. Nou dat hele verhaal heb je stiekem al kunnen lezen op mijn Facebook, maar we zijn dus county kampioenen geworden en ik heb over +-2 weken ook nog een officiele medaille uitreiking! Medaille nummer 2 dus. ^^

Die week daarop was ik vooral bezig met aftellen, aangezien vrijdagochtend mijn wekker om 5:30 al ging, om lekker een paar daagjes naar huis te gaan! Het was enorm fijn om iedereen thuis weer even te zien en het heeft me ook weer positieve energie gegeven om hier weer verder te gaan! Ik vond het ook niet heel erg om weer terug naar Ierland te gaan, natuurlijk had ik er een beetje moeite mee, maar eenmaal hier aangekomen voelde het eigenlijk ook wel weer als thuis komen, dus dat was prettig.

Dat is het so far denk ik wel... We hebben trouwens ook mijn defitinieve vliegticket naar huis geboekt toen ik eventjes thuis was, gek! Nog minder dan twee maandjes te gaan nu.. Dat voelt toch wel een beetje dubbel! Maar ik ga er nog twee hele mooie en goede maanden van maken, zodat ik dit avontuur goed afsluit! Er staan bovendien ook nog wel wat leuke tripjes/daagjes op de planning voor de komende twee maanden, zo wil ik nog naar Limerick, naar de Aran Islands en voor de rest zie ik wel wat er nog op mijn pad komt.. Oh en niet te vergeten: halverwege maart is het natuurlijk ook nog Sint Patrick's day! Leuk leuk. :D Mijn ervaringen daarover lezen jullie dan wel in de volgende óf de laatste blog. :-)

Liefs,

Eva Milou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Oranmore

Mijn Au Pair avontur in Ierland

Op deze website zal ik zo nu en dan een update plaatsen over mijn Ierse leven. :)

Recente Reisverslagen:

14 Maart 2016

Episode 6

20 Februari 2016

Episode 5

15 Januari 2016

Episode 4

15 November 2015

Episode 2

02 November 2015

Episode 1

Actief sinds 14 Okt. 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 2636

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2015 - 14 April 2016

Mijn Au Pair avontur in Ierland

Landen bezocht: